Köpvillkor
Alla lampor är därför monterade med ledningar, stickkontakter, strömbrytare och socklar som överensstämmer med den europeiska marknadens lagstiftning och användning.
Om du önskar att använda din lampa i en annan världsdel, bör du hitta din lokala återförsäljare av Le Klint-lampor i vår återförsäljarlista, de kan hjälpa dig vidare. Alternativt bör du kontakta vår kundservice för ytterligare hjälp och vägledning.
-
Le Klint A/S
Egestubben 13-17
DK-5270 Odense N
Tel. +45 66 18 19 20E-post: leklint@leklint.dk
CVR: DK-37750115
Etablering 1943 -
För att genomföra ett köp på leklint.dk ska du gå igenom 5 steg:
Hitta den eller de varor du önskar och lägg dem i kundvagnen.- Läs och acceptera köpvillkoren och gå till kassan.
- Ange dina personliga uppgifter.
- Välj leveransmetod.
- Välj betalningsmetod och faktureringsadress.
- Kontrollera att alla uppgifter är korrekta och godkänn köpet.
- Läs och acceptera köpvillkoren och gå till kassan.
-
Det är möjligt att se tidigare beställningar genom att skapa en personlig inloggning på vår hemsida, med användarnamn och lösenord.
Skapa ditt konto här
Om du önskar att få en kopia av din orderbekräftelse, vänligen skicka ett mejl till shop@leklint.dk
-
Le Klint A/S förbehåller sig rätten till prisändringar. Alla priser är angivna i SEK och inklusive moms och övriga avgifter. Priserna är dagspriser.
-
Beställer du från ett land utanför EU, är varorna momsbefriade, dvs. du kan dra av 25% från priserna. Dock bör du vara medveten om att eventuell moms från ditt eget land tillkommer på varorna innan de levereras till dig, samt att du kan bli debiterad tull.
-
Vid mottagandet av orderbekräftelsen, vänligen kontrollera att den stämmer överens med din beställning och att dina kontaktuppgifter är korrekta. Om du upptäcker fel i orderbekräftelsen eller om du har ändringar i din beställning, ber vi dig omedelbart kontakta Le Klint A/S på tel. 6618 1920 eller shop@leklint.se
-
Som privatkund kan du betala för dina varor med följande:
Klarna, VISA, Mastercard och Maestro.
Köpbeloppet dras från ditt konto när varan/varorna skickas. Aldrig kommer en större summa att dras än den du godkänt vid köpet. Det tas inga avgifter vid betalning på leklint.se.
Reservation av belopp
Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet omedelbart. Pengarna reserveras på ditt kort eller konto tills vi drar beloppet när vi skickar varan. Reservationen kan hållas i upp till 179 dagar.
-
Om det uppstår oväntade problem med din order före leverans (till exempel produktionsfel, leveransfel eller omständigheter utanför Le Klint A/S kontroll), kommer du att bli kontaktad av Le Klint A/S.
-
Det kan förekomma leveranstid för vissa produkter. Detta kommer att framgå av den orderbekräftelse vi skickar med varje beställning. Dina varor levereras med fraktfordon eller paketleverans beroende på vikt/storlek. Le Klint A/S levererar i princip till destinationer över hela världen.
Vi skickar varan inom 1-2 arbetsdagar från vårt lager på Egestubben 13-17, 5270 Odense.
Varor som finns på lager levereras inom 2-7 arbetsdagar med PostNord.Vid val av leverans får du 4 alternativ:
- Hämta i en av våra butiker
- Leverans till PostNords paketbox
- Leverans via PostNord med utdelning till privatadress
- Leverans till företagsadress.
OBS - Om du väljer att hämta i en paketbutik eller paketbox accepterar du att fraktföretaget kan välja att omdirigera paketen till en alternativ utlämningsplats om boxen är full eller paketet är för stort.
Observera:
Inte alla varor finns i lager i vår butik. Om den beställda varan inte finns i lager måste ytterligare leveranstid räknas med, eftersom varorna måste transporteras från vårt lager i Odense till butiken.
Leverans till PostNords paketbox
Här väljer du vilken paketbutik du vill hämta paketen i.
Leverans via PostNord med utdelning till privatadress
Här levereras paketen direkt till dörren. Om du inte är hemma lämnas paketen på närmaste paketbutik och du får meddelande om detta.
Leverans till företagsadress
Här levereras paketen med utdelning till din arbetsplats.
-
Leverans sker vanligtvis med PostNord och enligt deras regler och priser. Utanför PostNords område eller vid frakt av produkter som överskrider PostNords storleks-/viktgränser används annat fraktföretag.
Vi förbehåller oss rätten att avvisa utländska beställningar om riskerna eller kostnaderna är oproportionerligt höga efter att din beställning har placerats.
-
Risken för varor köpta från Le Klint A/S övergår till dig som konsument vid leveranstidpunkten. När du mottar varor bör du därför omedelbart vid mottagandet kontrollera för synliga skador på förpackningen. Alla transportskador ska snarast möjligt rapporteras till Le Klint A/S. Ta gärna en bild på den skadade förpackningen.
Om du trots synliga hål, bucklor eller andra uppenbara skador på paketet inte omedelbart gör invändningar mot fraktföraren/postbäraren, kan det uppstå tvivel om var paketet har blivit skadat, och du riskerar att själv ansvara för eventuella skador.
-
Giltig kvitto är orderbekräftelse och/eller fraktsedel där varan är specificerad.
-
Du har 14 dagars ångerrätt när du handlar på leklint.dk som konsument. Ångerrättsfristen löper ut 14 dagar efter den dag då du mottog din vara.
För att utöva ångerrätten måste du meddela Le Klint A/S, Egestubben 13-17, 5270 Odense N, ditt beslut att ångra detta avtal i en tydlig förklaring (t.ex. via post eller e-post). Ångerrättsfristen anses vara uppfylld om du skickar ditt meddelande om att utöva ångerrätten innan ångerrättsfristen löper ut. Om du har skickat en vara för ångraelse eller reklamation får du alltid ett mail när vi har mottagit varan. I mailet får du information om den fortsatta processen med hanteringen av din ångraelse/reklamation.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra att ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.
Ångra en del av köpet
Om du har köpt flera varor från oss har du möjlighet att returnera en eller flera varor, även om de är köpta i en och samma order.
Observera att du inte får tillbaka fraktkostnaderna om du ångrar en del av ditt köp.
-
Du returnerar varorna utan onödig fördröjning och senast 14 dagar från den dag då du informerade oss om utövandet av ångerrätten enligt avtalet. Fristen är uppfylld om du returnerar varorna innan de 14 dagarna löper ut. Kostnaden för returleverans/försändelse till Le Klint A/S bekostas av dig själv. Vid retur är du ansvarig för att varan är väl förpackad. Du bär risken för varan från leveranstidpunkten.
Varans skick vid återlämning
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varornas värde som beror på annan hantering än den som är nödvändig för att fastställa varornas art, egenskaper och funktionssätt. Återbetalningsbeloppet beror på varans handelsmässiga värde, och i vissa fall kan det innebära att du endast kan få tillbaka fraktkostnaderna.
Återbetalning av köpesumman
Om du utnyttjar din ångerrätt återbetalar vi alla betalningar som vi har mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (dock gäller detta inte extra leveranskostnader i de fall där du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleverans som vi erbjuder), utan onödig fördröjning och senast 14 dagar från den dag då vi har mottagit meddelande om din beslut att ångra detta avtal. Om varan har förvärrats drar vi av det belopp som du ansvarar för. Vi genomför en sådan återbetalning med samma betalningsmetod som du använde vid den ursprungliga transaktionen.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, om du inte före det har lagt fram bevis för att du har returnerat den.Om du ångrar ditt köp ska varan skickas till:
Le Klint A/S
Egestubben 13-17
DK-5270 Odense NObservera! Vi tar inte emot paket som skickats mot postförskott.
-
Som konsument har du hos Le Klint A/S 2 års reklamationsrätt på dina varor, mot uppvisande av giltigt kvitto.
Detta innebär att enligt köplagens regler kan du antingen få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen. Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att bristen inte har uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annat skadeframkallande beteende.
Du bör reklamera inom "rimlig tid" efter att du har upptäckt bristen på varan. Om du reklamerar inom två månader efter att bristen upptäcktes, kommer reklamationen alltid att vara i tid.
Om reklamationen är berättigad kommer vi naturligtvis att återbetala dina (rimliga) fraktkostnader. Kom ihåg att också få en kvitto för avsändelse så att vi kan återbetala dina fraktkostnader. Om varan lider av brister ber vi dig att kontakta Le Klint A/S på telefonnummer 6618 1920. Vänligen ha din fraktsedel och orderbekräftelse till hands när du ringer till oss.
Varan skickas till:
Le Klint A/S
Egestubben 13-17
DK-5270 Odense N.Alla produkter som returneras till Le Klint A/S måste vara väl förpackade. När du returnerar varan, vänligen bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.
Observera! Vi tar inte emot paket skickade mot postförskott eller liknande.
Köplagens bestämmelser om fel kan tillämpas på varuinköp.
-
Du måste vara fyllda 18 år för att handla på leklint.se - är du under 18 år måste du ha samtycke från dina föräldrar.
-
Verkställande direktör Kim Weckstrøm Jensen - LE KLINT AS är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som vi får om dig.
Våra kontaktuppgifter är för närvarande:
Klint-Fonden C/O LE KLINT AS - Egestubben 13-17 - 5270 Odense N
CVR nr.: 37750115 - Telefon: +45 66 18 19 20 - Mail: administration@klintfonden.dk
Du är alltid välkommen att kontakta oss om du har frågor angående vår behandling av dina personuppgifter.
Kontakta kontoret enligt ovanstående. -
När du besöker leklint.dk sparas information - s.k. cookies - om att du har besökt webbplatsen. Som ett resultat av detta får Le Klint A/S information om antalet besökare vi har och vilka sidor som är mest besökta. Dessutom kan vi ge dig mer specifik och relevant information när du besöker leklint.dk.
I Internet Explorer raderas cookies genom "Verktyg" -> "Internetalternativ" -> "Radera cookies"
Du har rätt att vid förfrågan få insyn i vilka personuppgifter vi har registrerat om dig, och du kan invända mot en registrering enligt bestämmelserna i personuppgiftslagen. Om uppgifterna inte är korrekta, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att få uppgifterna rättade eller raderade. Om du vill ha mer information eller ändra dina uppgifter är du välkommen att kontakta Le Klint A/S på ovanstående adress eller på shop@leklint.dk.
-
Har du en klagomål angående ditt köp, vänligen kontakta shop@leklint.se eller Le Klint A/S, Egestubben 13-17, 5270 Odense N. Om vi inte kan hitta en lösning, kan du lämna in en klagomål till Förbrukarnämnden på www.kfst.dk, om villkoren för en klagomål är uppfyllda.
Om du är en konsument och bor i ett annat EU-land än Danmark, kan du kontakta Europeiska kommissionens online-plattform för klagomål - http://ec.europa.eu/odr